De 8 beste apps voor e-handtekeningen van 2022

Juridisch bindend papierwerk hoeft niet op papier te staan, maar er zijn wel wat extra stappen. Gebruik een specifieke eSignature-app om een ​​digitale handtekening toe te voegen.

Als freelance technisch schrijver heb ik het afgelopen decennium tientallen contracten, werkverklaringen en W8-BEN-E-formulieren ondertekend. Ik ben opgelucht als een e-mail een DocuSign-link bevat en maak me zorgen als het uit een ander programma komt.

Of u nu een document dat u hebt ontvangen elektronisch wilt ondertekenen of documenten wilt indienen om te laten ondertekenen door aannemers en zakenpartners, we hebben app-aanbevelingen. Dit zijn de acht beste apps voor elektronische handtekeningen voor beide partijen.

Wettelijke definities zijn belangrijk. Digitale en elektronische handtekeningen verschillen. Elektronische handtekeningen zijn getypte, getrokken of door de computer toegevoegde handtekeningen. Microsoft Word en Adobe Photoshop kunnen er een produceren. Omdat het gemakkelijk vervalst is, kun je problemen krijgen in een moeilijke rechtszaak.

Een digitale handtekening maakt gebruik van codering om het document te beschermen en bevat feiten zoals e-mailadressen, wanneer en waar mensen papieren hebben ondertekend, en het serienummer en identificatiegegevens van het apparaat. Dit creëert een duidelijke “vingerafdruk” en een onafhankelijk papierspoor. In de rechtbank zou het moeilijker zijn om te beweren dat je het document niet hebt ondertekend. Digitale handtekeningen zijn veiliger en wereldwijd wettelijk geaccepteerd voor officiële doeleinden. U hebt een eSign-programma nodig om ze toe te voegen.

Over het algemeen gebruiken we de termen door elkaar, maar onthoud het verschil bij het onderzoeken.

 

Wat is een goede app voor e-handtekeningen?

App-evaluatoren

Onze top-app-overzichten worden geproduceerd door personen die hun loopbaan hebben doorgebracht met het gebruiken, evalueren en schrijven over software. We besteden tientallen uren aan het onderzoeken en testen van apps, gebruiken ze zoals bedoeld en beoordelen ze op categoriecriteria. We worden nooit betaald voor plaatsing van apps in onze artikelen of links naar een site. We koesteren het vertrouwen dat gebruikers in ons stellen om eerlijke beoordelingen te geven van de categorieën en applicaties die we beoordelen. Lees hoe we applicaties voor de Zapier-blog kiezen voor meer details.

 

Mensen die betalen voor zakelijke apps zijn niet vaak degenen die ze elke dag gebruiken. Veel eSignature-apps zijn moeilijk te gebruiken.

Een eSignature-app moest gebruiksvriendelijk zijn en alle mogelijkheden bevatten die bedrijven nodig hebben om deze lijst te maken. Alle goede eSignature-software moet aan deze vereisten voldoen:

Mogelijkheid om documenten elektronisch te ondertekenen. Deze apps zijn om te ondertekenen. Hoe sneller het werkt, hoe meer documenten en apparaten het ondersteunt, en hoe dieper de interfaces met andere apps en softwareplatforms, hoe beter. We wilden apps die gebruiksvriendelijk waren en in verschillende processen konden passen.

Iemand een document sturen om te ondertekenen. Dit is een belangrijke functie voor een eSign-app en we wilden dat het gemakkelijk en prettig was voor de ontvanger. (Ik heb verschillende documenten ondertekend met slechte apps.) De ontvanger kon niet worden gedwongen om mee te doen of apps te installeren.

MKB bereikbaarheid. Deze lijst is exclusief dure eSign-programma’s met buitensporige contractvergrendelingen en een focus op zakelijke klanten.

Veiligheid. Elke app die gevoelige documenten kan bevatten, zoals contracten, die nodig zijn om ermee om te gaan. Versleutelde of met een wachtwoord beveiligde documenten, naleving van de VS of de EU en ondersteuning voor digitale handtekeningen geslaagd. (Zorg ervoor dat elke app die u gebruikt, voldoet aan de land- of branchenormen.) Deze verschillen)

Proefversie Het is moeilijk om de goede van de slechte te onderscheiden door alleen maar naar hun websites te kijken (geloof me, ik weet het). Voor deze lijst was een gratis proefversie of abonnement vereist. Apps die geen creditcardgegevens verzamelen, kregen prioriteit. Niet nodig.

Ik begon met 40 eSignature-apps. Dat waren er te veel om serieus te onderzoeken, dus ik verwijderde alles wat niet aan onze criteria voldeed, gericht was op zakelijke klanten of vreselijke gebruikersevaluaties had.

Voor de overige apps heb ik een account gemaakt, een superbelangrijk contract in Word geüpload en dit per e-mail verzonden. Ik heb het contract ondertekend als afzender en ontvanger om de workflow te begrijpen. De meeste apps die de lijst niet haalden, werden geëlimineerd omdat het verzend- of ontvangerproces niet bevredigend was.

Voor apps die zijn geslaagd, heb ik extra tijd besteed aan het onderzoeken van de interface, het uitproberen van aangeprezen functies en ervoor zorgen dat ze aan onze criteria voldeden. Dit zijn de beste eSign-apps.

Beste software voor elektronische handtekeningen voor grote bedrijven

DOCUSIG (web, iOS, Android, Windows)

DocuSign is een populair programma voor elektronische handtekeningen. Het is gemakkelijk te gebruiken en heeft alle noodzakelijke eSignature-functies. DocuSign is gebruiksvriendelijk: meld u aan voor een gratis proefversie, upload een document en distribueer het naar de ontvangers.

DocuSign maakt het gemakkelijk om documenten te traceren in verschillende stadia van het ondertekeningsproces. Het dashboard Beheren heeft een Postvak IN voor documenten die u heeft ontvangen, een Verzonden box voor de documenten die u heeft verzonden en een tabblad Concepten voor de documenten waaraan u werkt. Met Quick View-keuzes kunt u snel documenten zien waaraan u moet werken, documenten waarop u wacht, documenten die binnenkort verlopen of waarvan de ontvanger niet heeft ondertekend, en al uw voltooide documenten.

DocuSign bevat sjablonen en rapporten. Alsu vaak dezelfde contracten verstuurt, gebruikt u het Templates-dashboard. Upload eenvoudig een bestand (of gebruik een bestand dat u al hebt opgegeven als basis), voeg handtekening- en informatievelden toe en sla het op. Het lijkt veel op het verzenden van een afzonderlijk document en versnelt de zaken.

Als u slechts een paar enveloppen per maand verstuurt, zijn de rapportagetools niet nuttig – u weet wie hun contract heeft ondertekend. Als u tientallen aannemers of freelancers aanstuurt of van alle klanten verlangt dat ze contracten ondertekenen, kunnen zij u helpen uw bedrijf te beoordelen. Klik op het tabblad Rapporten om te zien hoeveel enveloppen u hebt verzonden, hoe snel ze zijn ondertekend en hoeveel niet zijn ondertekend.

DocuSign maakt verbinding met Zapier, zodat u direct een contract naar een Typeform-vuller kunt sturen of uw Slack-team kunt laten weten wanneer er een is ondertekend.

HelloSign

HelloSign is de beste cloudgebaseerde app voor e-handtekeningen.

Dropbox’s HelloSign is een goed DocuSign-alternatief. Het heeft een geweldig gratis abonnement en onbeperkte handtekeningverzoeken per maand op het startbetalingsplan. Na het inloggen kun je iets mailen of ondertekenen of een template bouwen (op een betaald abonnement). Dingen die je nodig hebt, worden niet begraven in submenu’s.

De eenvoudige gebruikersinterface verbergt belangrijke functies. HelloSign heeft de beste connectoren voor cloudopslag die we hebben geëvalueerd. Het werkt met Dropbox, Google Drive, Box, Evernote en OneDrive.

Om een ​​Dropbox-bestand te ondertekenen, open je HelloSign, kies je Ondertekenen of Verzenden en klik je op het Dropbox-symbool. Klik op Kiezen om het bestand in HelloSign te importeren. Open het bestand op Dropbox, kies Delen en vervolgens Verzenden voor handtekeningen. Google Drive heeft vergelijkbare functies. Met de Chrome-add-on kunt u bestanden ondertekenen via Google Drive.

Dit bestandsbeheer is bidirectioneel. Wanneer u een ondertekend document ontvangt, kunt u dit opslaan op uw cloudopslagplatform.

De extra functies van HelloSign zijn indrukwekkend. Hogere abonnementen bieden aangepaste sjablonen, branding, talrijke gebruikers en teambeheer. Zapier kan HelloSign verbinden met niet-cloud-apps. Je kunt een contract sturen als iemand een Typeform invult of een sms krijgen als iemand tekent.

Beste occasionele Mac-app voor elektronische handtekeningen

Start (macOS)

Preview is de beste tool voor elektronische handtekeningen voor Mac.

Als je een document moet ondertekenen maar niet de beveiligingsfuncties van onze andere aanbevelingen nodig hebt, heb je opties. Op een Mac hoeven geen software of services te worden geïnstalleerd. Voorbeeld maakt ondertekenen mogelijk.

Start Voorbeeld, klik op Extra > Annoteren > Handtekening > Handtekeningen beheren en vervolgens Handtekening maken. U kunt een handtekening maken met uw trackpad, iPhone of papier en camera.

Klik op Gereed en sleep vervolgens uw nieuwe handtekening. Sla het document op en stuur het terug. En Preview slaat uw handtekening op.

Beste occasionele elektronische handtekening-app voor pc

Acrobat DC (Windows)

Photoshop-elementen

Windows-pc’s hebben geen ingebouwde optie zoals Preview, maar u kunt elk document ondertekenen met Adobe Acrobat Reader DC. Als dat niet het geval is, download dan Adobe Reader.

Kies in de rechterzijbalk van Adobe Reader Fill & Ondertekenen om een ​​document te ondertekenen. Klik op Ondertekenen en vervolgens op Handtekening toevoegen.

Adobe Reader kan uw getypte naam omzetten in een handtekening, of u kunt een afbeelding van uw handtekening tekenen of uploaden. Tekenen is de gemakkelijkste manier om snel iets unieks te maken. Verplaats uw handtekening, sla het op en e-mail het document. Je bent klaar.

 

eSign.io (web)

Veel eSign-programma’s beperken het aantal documenten dat u per maand kunt verzenden zonder betaald lidmaatschap. Als u seizoenspersoneel aanwerft of als uw projecten geen typisch patroon volgen, is het onhandig als uw eSigning-eisen gedurende het jaar veranderen. Of u kunt geen documenten verzenden wanneer u dat wilt, of u besteedt de meeste maanden te veel. Het PAYG-model van eSignatures.io gaat in tegen deze trend.

eSignatures.io dringt er bij gratis accounthouders op aan zichzelf een voorbeeldcontract te sturen om de service te testen. (Hetzelfde voorbeeld staat op de startpagina, wat cool is.) De onboarding-wizard helpt je daarna.

eSignatures.io is niet ontworpen om individuele contracten te distribueren naar eenmalige ontvangers. Het is bedoeld voor bedrijven die contracten willen batchen of automatiseren met behulp van sjablonen.

Klik op Sjablonen om een ​​sjabloon te maken. Je kunt er zelf een maken, een voorbeeld als basis gebruiken of er een uit een geüpload Word-document halen. Vul juridische details in, voeg tijdelijke aanduidingen toe en klik op Sjabloon opslaan. Het gebrek aan lock-in van eSignatures.io compenseert het gebrek aan flexibiliteit in bestandstypes.

eSignatures.io is bijna klaar voor gebruik met een sjabloon – voeg gewoon creditcardgegevens toe. Voeg ze toe onder Account > Facturering. Verstuur documenten zonder maandelijkse kosten of gebruikslimieten.

Klik op Nieuw contract nadat u een sjabloon in het dashboard hebt geselecteerd. Upload een spreadsheet met contacten om iedereen dezelfde documenten te e-mailen om te ondertekenen. Klik eenvoudig op Contracten in bulk verzenden.

eSignatures.io heeft uw hulp niet nodig. Er is een API voor aangepaste integraties en ingebouwde Zapier voor alle anderen. U kunt ondertekende contracten moeiteloos uploaden naar Google Drive of een Excel-document.

Gratis eSignature-app
WellSign (web)

 

Onze beste gratis eSign-app is SignWell.

Elk bedrijf doet U hoeft niet elke maand tientallen contracten te ondertekenen. SignWell (voorheen Docsketch) biedt elke maand drie gratis papers aan.

 

Na aanmelding kunt u contracten opsturen. Klik op het dashboard op Nieuw document. Upload een document of maak een sjabloon (hoewel je er maar één krijgt bij het gratis abonnement). U gebruikt SignWell’s moderne, gebruiksvriendelijke online software om informatie en handtekeningvelden toe te voegen. Met Suggest Fields kun je dingen op lege regels of gaten in de pagina plaatsen. Verstuur het en het wordt ondertekend.

 

SignWell is een goed, gebruiksvriendelijk, volledig uitgerust programma voor elektronische handtekeningen. Het gratis abonnement is een extraatje. Wil je meer papieren opsturen, kies dan voor een premium abonnement. Het persoonlijke abonnement van $ 10 per maand bevat vijf sjablonen en onbeperkte documenten. Het businessplan van $ 30/maand omvat onbeperkte sjablonen, maximaal drie teamleden, unieke branding en gegevensvalidatie.

SignWell werkt met Zapier voor het automatiseren van operaties. Wanneer iemand een contract tekent, kun je Slack of Trello automatisch updaten.

Eversign is een andere gratis eSignature-app. Het maakt maximaal vijf maandelijkse documenten mogelijk, maar de software is moeilijk te gebruiken. Gratis abonnement mist sjablonen. Als u elke maand vier of vijf documenten verzendt, moet u dit eens bekijken.

Beste app voor betalingshandtekeningen

PandaDoc (web, iOS, Android) (web, iOS, Android)

PandaDoc is de beste app voor het verzamelen van elektronische handtekeningen.

PandaDoc maakt betalen gemakkelijk, zelfs met het gratis abonnement. Wanneer iemand een document ondertekent dat u e-mailt, kunt u zijn creditcard belasten. Het is een uitstekende techniek om service- of arbeidscontracten vast te leggen. U verkrijgt uw juridisch bindend contract en eerste betaling in één keer.

PandaDoc ondersteunt Stripe, Square en PayPal. Om betalingen toe te staan, ga naar Instellingen > Integraties > Payment Gateways en log in. De Aan de slag-wizard leidt u door het proces.

Nadat u uw betalingsgateway heeft ingesteld, kunt u een creditcardformulier aan elk document toevoegen, of u dit nu met de editor van PandaDoc hebt gemaakt of een bestaand contract heeft geüpload.

PandaDoc is niet alleen bedoeld om geld in te zamelen; het stelt klanten ook in staat bestanden te uploaden en contracten zonder hen te ondertekenen. De gebruikersinterface laat zien dat ze een belangrijke functie zijn. Het dashboard geeft de financiële waarde van contracten weer in elke ondertekeningsfase en heeft categorieën voor betaalde en onbetaalde contracten. Factuur, verkoopvoorstel en verkoopofferte zijn de voorbeelddocumenten.

PandaDoc werkt met Zapier voor $ 59/gebruiker/maand op het bedrijfsplan. U kunt QuickBooks of FreshBooks integreren als u dat doet.

App voor e-handtekeningen voor kleine teams

nowSign (web, iOS, Android)

Veel bedrijven werken samen aan papierwerk. Voordat u materialen verzendt, heeft u mogelijk input van de afdeling nodig. Maandelijkse kosten per gebruiker zijn gebruikelijk voor apps voor elektronische handtekeningen. Als u twee of drie accounts toevoegt, kunnen uw kosten verviervoudigen of vervijfvoudigen in vergelijking met persoonlijke abonnementen voor één gebruiker. signNow is onze favoriete app voor kleine teams omdat het geen persoonlijk plan heeft. Het Business-abonnement is $ 20/gebruiker/maand wanneer het maandelijks wordt betaald, waardoor het betaalbaar is. Jaarlijks is het $ 8 / gebruiker / maand. Zolang je bereid bent om je aan het platform te binden en aan veel contracten met je team te werken, is dat van grote waarde.

Nodig eerst je teamgenoten uit nadat je je hebt aangemeld. Klik op Teams in de linkerbenedenhoek, geef uw team een ​​naam en voeg vervolgens de e-mails van de genodigden toe.

Het maken van een team biedt een optie voor gedeelde sjablonen. Hier kunt u sjablonen opslaan die andere teamleden kunnen gebruiken. Elk teamlid kan voltooide documenten zien als u een map Gedeelde documenten aanmaakt in Teaminstellingen.

signNow is een geweldige app voor elektronische ondertekening met teamfuncties. Ontvangers kunnen gemakkelijk documenten ondertekenen en er zijn mobiele apps en eindeloze sjablonen. Je kunt Zapier ook gebruiken om het te verbinden met andere services, zodat je automatisch papieren kunt volgen met Google Spreadsheets of originele Google Drive-bestanden kunt bijwerken wanneer ze worden gewijzigd of ondertekend