Elektronische handtekeningen voor bedrijven

5 overtuigende argumenten waarom uw bedrijf anno 2018 zou moeten overschakelen op digitale handtekeningen In 2018 moet u stoppen met het gebruik van papier en pennen en in plaats daarvan vertrouwen op elektronische handtekeningen.

U hebt ongetwijfeld al gemerkt hoeveel druk er op u wordt uitgeoefend om uw bedrijf over te zetten naar papierloze oplossingen. Hoewel het nog niet bekend is of het idee van een volledig papierloos kantoor ooit werkelijkheid zal worden, komen we steeds dichter bij de realisatie van deze mogelijkheid. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat u aan het begin van het nieuwe jaar al het papier op uw kantoor kwijt kunt, is dit misschien het ideale moment om over te stappen van de traditionele pen-en-papiertechniek naar digitale handtekeningen.

Wat betekent het om iets elektronisch te ondertekenen?

Volgens een van de definities verwijst “de term “elektronische handtekening” (soms afgekort als “e-handtekening”) naar gegevens die in elektronische vorm bestaan, logisch gerelateerd zijn aan andere gegevens die in elektronische vorm bestaan, en worden gebruikt door de ondertekenaar in het ondertekeningsproces. Zolang het voldoet aan de vereisten van de specifieke wetgeving waaronder het is gevormd, heeft dit soort handtekening dezelfde juridische status als een handgeschreven handtekening als deze met de hand zou worden ondertekend.”

Het is ook essentieel om te begrijpen dat een elektronische handtekening niet hetzelfde is als een digitale handtekening, een cryptografisch proces dat wordt gebruikt om elektronische handtekeningen te implementeren. Digitale handtekeningen worden gebruikt om elektronische handtekeningen te implementeren.

Het doel van een elektronische handtekening is om een ​​document onmiddellijk te certificeren met een merkteken dat alleen door zichzelf kan worden herkend, en waarvoor dus geen papier en pen nodig zijn zoals bij een traditionele handtekening. Elektronische handtekeningen worden nu op grote schaal gebruikt in verschillende contexten, waaronder privéaangelegenheden, juridische interacties, economische transacties en zelfs officiële overheidspapieren, ondanks het feit dat er nog steeds aanzienlijke veiligheidsproblemen zijn met betrekking tot het gebruik ervan.

Het belang van elektronische handtekeningen en hoe ze u kunnen helpen

U moet een goed begrip hebben van de voordelen en voordelen van het gebruik van elektronische handtekeningen in uw bedrijf voordat u serieus kunt nadenken over de implementatie van het gebruik ervan. Laten we eens kijken naar enkele van de meest prominente, waaronder:

1. Makkelijk te begrijpen en niet ingewikkeld

Het feit dat elektronische handtekeningen ongecompliceerd en snel te implementeren zijn, is het belangrijkste voordeel dat ze bieden. Eversign zal als voorbeeld dienen omdat er veel verschillende online oplossingen zijn; desalniettemin zullen we ons concentreren op Eversign. U kunt een document indienen via hun systeem, ondertekenaars en ontvangers aangeven en vervolgens een beveiligde link naar de ontvanger sturen. Het proces wordt als voltooid beschouwd zodra de ontvanger het document heeft ondertekend. Zo simpel is het! Elektronische handtekeningen kunnen worden gebruikt door iedereen die een link kan openen en op een knop kan klikken.

2. Een verhoogde mate van veiligheid

Elektronische handtekeningen bieden, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, hogere niveaus van veiligheid en beveiliging in vergelijking met traditionele papieren papieren. Ze hebben niet alleen een handtekening, maar ze hebben ook informatie die kan worden gebruikt om de ondertekenaar van het document op te sporen, zoals wanneer ze het hebben ondertekend, waar ze het hebben ondertekend en wanneer ze het hebben ondertekend. Dat is aanzienlijk robuuster en handhaafbaarder dan de typische transactie die met papier wordt uitgevoerd.

3. Handig

Wij doen zaken in een wereld die verspreid is over meerdere locaties. Zelfs de kleinste lokale bedrijven hebben tegenwoordig te maken met een grote verscheidenheid aan leveranciers, klanten en partners in een grote verscheidenheid aan steden, staten en landen. Elektronische handtekeningen bieden authenticatie op afstand, waardoor ze een veel handiger alternatief zijn voor de alternatieven voor het verzenden en/of afdrukken en scannen van documenten.

4. Een snellere doorlooptijd

Omdat elektronische handtekeningen zoveel handiger zijn, zorgen ze voor een aanzienlijk snellere responstijd. Iedereen kan binnen enkele seconden zijn goedkeuring geven, waardoor het niet meer nodig is om een ​​document naar de ene partij te verzenden, te wachten tot ze het hebben afgedrukt, ondertekend en gescand, en het vervolgens naar de volgende partij te moeten sturen, enzovoort. Deze snellere doorlooptijd geeft bedrijven meer speelruimte om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden wanneer tijd van essentieel belang is.

5. Lagere totale kosten

Kortom, het gebruik van elektronische handtekeningen in plaats van de meer conventionele benadering van ondertekenen met pen en papier bespaart geld. U bespaart niet alleen geld op papier, maar ook op portokosten, benodigdheden voor verzending en uw eigen kostbare tijd (dat is geld). Elk klein beetje telt in de loop van vele jaren op.

De tijd is gekomen om de verandering door te voeren.

Als u nog steeds goede ouderwetse handtekeningen op pen en papier gebruikt, is het niet nodig om de sirenes op te heffen of in paniekmodus te gaan; desalniettemin is het huidige moment een uitstekende gelegenheid om na te denken over het overstappen op een andere methode.

Wanneer een persoon een document wordt getoond t

Omdat elektronische handtekeningen elektronisch moeten worden ondertekend, zullen ze niet langer verbaasd hun wenkbrauwen optrekken of er verwarrende vragen over stellen, omdat elektronische handtekeningen eindelijk gemeengoed genoeg worden.

Misschien kun je het nog een tijdje volhouden, maar wat heeft dat voor zin? U moet doorgaan en een goede start maken met de concurrentie, zodat u zich kunt concentreren op belangrijkere en voordeligere zaken voor uw bedrijf.